De slider is niet ingesteld bij de opties. Stel deze nu in

Omgaan met agressie

Medewerkers denken ten onrechte, dat als zij niets doen tegen agressie het misschien wel goed zal komen. Onze ervaring is dat de agressor zich dan niet gehoord voelt, waardoor het agressieve gedrag alleen maar toeneemt. Medewerkers weten na deze oefening hun stijl van omgaan met agressie (assertief, subassertief of agressief).
Deze kennis gebruiken zij tijdens het beïnvloeden van agressie in de verdere training.

header-omgaan-met-agressie

Doelstelling

  • Drie verschillende agressievormen herkennen en met
    verschillende technieken agressie-reducerend optreden;
  • Preventief handelen vanuit een balans tussen klantgerichtheid en grensstellend gedrag;
  • Ook tijdens lastige situaties respectvol met de cliënt en zichzelf omgaan;
  • Zich bewust zijn van welk effect agressie op hem heeft en daar
    professioneel mee omgaan vanuit zijn functionele rol;
  • Overmacht situaties inschatten en samenwerken met collega’s tijdens agressie-incidenten;
  • Nazorg vragen na agressie-incidenten en collega’s opvangen na incidenten;
  • Meer mentale weerbaarheid ervaren.

Inhoud training Omgaan met Agressie

  • Frustratie Agressie;
  • Witte boorden Agressie;
  • Agressie op de persoon;
  • Instrumentele Agressie.

Duur

8 uur  (twee dagdelen)

Kosten training Omgaan met Agressie

Op aanvraag

Officieel verkozen tot:   Beste Opleider van Nederland 2017 Kennismaken? Bel dan 033 - 450 62 70
Copyright 2016 HER Opleidingen bv | Informatie nodig? Tel: 033-450 6270 of mail naar: info@her-opleidingen.nl | Partner Code Gezond en Veilig Magazijn Webdesign: Webton.nl
Cursusoverzicht Naar boven